Perpetuo Mortalis (September 2011) / Да умираш до посиняване (септември 2011)

Списание ПРО-РОК. Интервю на Евтим Станков с пиара на групата Малки трагедии Т. Манол

те са Da Small Tragoediaz държава България стил индъстриъл денс рок/метъл състав Dr Frank (OS), Man O’Law (PR), Herr Stein (honorary member), Hed Trips (software), Euerpi (engines), 2backOFF (tools) дискография Whats Up? Da Veri Veri Best (2001), Da Veri BEAST (2001), който не излезе на 1 май 2011, но бе качен в Soundcloud за свободно теглене. Албумът се променя перманентно. Последният ъпдейт – ТУК.

НА СНИМКАТА: Оригиналният артуърк на Пенка Гайдарова за обложката на албума.

– Здрасти. Я разкажете как от нищото изникнахте отново и записахте тези песни?

Никога не сме се гмуркали в небитието, просто в съответствие с концепцията ни и напредъка на технологиите се наложи да се деперсонализираме и дигитализираме в собствената ни виртуална репетиционна Да Хипотетрикс, а това, както и програмирането на въпросната джем-стая, отне известно време. За заблуда поместихме това чудо на микроелектрониката в един очукан Мак, модел 1980 година, за да не ни открадне някой барабар с него, докато сме вътре. Така се превърнахме в първата виртуална група в света, т. е. в група, която композира, репетира и концертира единствено в мрежата. Записите на новия албум протекоха мъчително и трудоемко, както обикновено става, когато записваш песни, които ще бъдат измислени след 50 години, и държиш те все пак да имат нещо общо с оригинала.

– И защо решихте да пуснете тези песни за свободен даунлоуд?

Маркетингов номер… Защото едно сиди на пазара струва двайсетина кинта. Тъй че всеки наш истински фен ще си го свали фрий, след което ще пипне хронично безсъние, че не притежава обложката на албума – оригиналната рисунка на Пепи Гайдарова. Ще възжелае да я закупи от нас и, разбира се, ще има тази възможност на преференциална цена от 250 евро. Найс, а?

– Как изобщо съществуваха Da Small Tragoediaz преди интернет?

Ние винаги сме имали частна ВИП виртуална мрежа. Просто преди изобретяването на интернет се налагаше да преодоляваме времевите и пространствени разстояния между нас незаконно, чрез кабелите на Електроснабдяване, с които свързвахме мозъците си посредством много болезнен и примитивен интерфейс. Нали сте гледали филма Матрицата? Там ги кънектваха брутално, като им забучваха по един шиш в тила. Е, тая идея е наша, само че при нас шилото се центрираше в челото (добре че се появи Firewire). В резултат на въпросната технологична иновация загубихме ценни членове, но пък тези, които оцеляха, се сдобиха със съвсем нормално функциониращо трето око.

– Какво ви липсва от началото на 90-те? Свършихте ли своята културна мисия тогава?

Липсва ни усещането за ексклузивност. Сега вече всеки има нет и, ако живее в Дупница, може да жули жици с приятел от Чикаго и случаен джемър от Пекин, без да става от леглото. Обаче не могат като нас да си сътрудничат музикално с Dr Frank – човек от бъдещето, който още не се е родил, още не е измислил песните, които вече свирим, и всъщност не е човек, ами компютърна програма със силиконово тяло. Относно нашата мисия – ееее, тя е бая по-дългосрочна и ще завърши точно през 2051 година, когато системно провежданата от нас образователно-терористична дейност ще доведе до Края на света, т. е. до най-съществената предпоставка за основаването на нашата група. (Много е дълго за обяснение, за повече подробности вж. Речник на термините в творчеството на Малки трагедии, том 4, стр. 967, Йерусалим Небесни, 2051, изд. Tragoedia Mundi.)

– Как предпочиташ? Da Small Tragoediaz или Малки трагедии?

Аз съм само мениджър на групата, тъй че нямам право на мнение, но мисля, че журналистите се справят по-добре с произнасянето на родноезичната деноминация. Пък и е по-безопасно. На интервюта и други медийни излагации сме чували ваши колеги да артикулират Da Small Tragoediaz по начини, причиняващи трайни увреждания на долночелюстната става и лицевата мускулатура.

– Следите ли сцената днес и можете ли да я сравните с тази от първите години след 10 ноември?

Щом ти е на сърце все тоя 10 ноември, значи питаш подчертано за българската сцена. О да – днес тя е много по-разнообразна и многолика. Освен блус, хардрок и метъл, вече имаме и хипхоп!

– Готов ли е българинът за тази мешавица от стилове, която представлява музиката ви?

Остави го българина, той е нормален човек, като всеки друг, а хората са готови да смелят всичко, което им се предостави в лустросана медийна опаковка. Родните медии обаче явно не са готови да поднасят подобна екзотика, което лично нас ни устройва, тъй като, ако ни пускат редовно и пишат за нас, хората ще започнат да купуват тях и ще им остават по-малко средства да купуват нас.))) А относно „мешавицата” – предпочитаме термина постмодерна наджанрова омнистилова полисемантична амалгама))).

– С какви банди ви е най-комфортно да делите сцена?

С дамски тийн блек дуети, диджеи от грайндкор-хаус направлението, маскирани духови траш бигбенди, но най-вече с една банда, чийто албум ще продуцираме и която заслужава голямо бъдеще – феноменален пауър хеви акт, дело на три възрастни дами, пенсионерки от Родопите. Триото, чието има засега пазим в тайна, за да не ни го отмъкнат БСП за предизборната си кампания, просто мачка!

– Защо Da Small Tragoediaz не могат да бъдат повече време в един и същи състав?

Защото, противно на всички правила на нашия устав, болшинството наши членове рано или късно се женят, започват да си взимат редовно лекарствата или пък, поради идейна амортизация, дерайлират в траш бина на стария Да Мак, в който се намира виртуалната ни джем-стая.

– Кого от цялата беге сцена би привлякъл в състава? Как гледаш на съвместна работа с Нуфри например?

Родната сцена се състои от силни и характерни индивидуалности, а Малки трагедии е сложна машина от скромни безименни и нерядко взаимозаменяеми части. Когото и от нашите звезди да поканим, това ще доведе до обезличаване на харизматичната му креативност (но все пак ги каним!). Затова предпочитаме да работим с лица от ъндърграунда или авангарда като Пролетарии, Намлиев, Amoeba, Balkan HED, Други гласове, Демидов, Light Vocal Group, Mokushi, Surbahar, Groovy, Blues Traffic, CJ Q-Tech, S.W.A.T. Team и подобни, добре познати в средите на ценителите хора.

– А ти как би представил групата така, че хората, които четат Про-Рок, да ви харесат?

Про-Рок е издание за рок с нескрити преференции към по-тежките му деривации. ОК сме с това. Ние имаме сходни предпочитания, само че много обичаме и денс музиката. Ето защо, без да правя никакъв естетически компромис и никакво популистко залитане, ще представя нашата музика като високоалкохолна микстура от текно, рап, фънк и диско, създадена от метъли, за да денсят на нея метъли. Някои му викат индъстриъл, ама не звучи никак глобално…

– Колко пъти умират Франк Запа, Майкъл Хътчинс и т. н. в албума? И колко различни човека го изпяват това?

Тъй като включената в албума сюита Da Deuce Doesnt Believe In God, в която се споменават въпросните и други наши музикални кумири, засега има 69 части, тези гении са подложени на доста интензивна инквизиция, наречена с патентования от нас термин perpetuo mortalis, т. е. умират до посиняване. Що се отнася до пеенето, освен 3-метровата ни холограмна певица-негърка-аватар, наскоро пенсионирания ни почетен член Herr Stein и няколко други гост певици, всеки членоразделен звук в албума се произнася изключително само от нашия вокалист и основен композитор Frank.

– Какво повече от музика трябва да представи на хората един творец, за да продава?

Вж. отговора ми на въпроса относно свободния даунлоуд. Като една от най-добре продаваните групи в национален мащаб, го съветваме да презентира някаква нова идея, нещо автентично, комплексно и самобитно, пък не е нужно да е разбираемо за всички. Дори да не стоплят интегралната ти експресия, хората пак са привлечени подсъзнателно от необикновеното в изказа. А най-добрият начин за един творец да бъде оригинален и необикновен е стриктно да имитира нас и нашия стил))).

– Френското “Р” в песните нарочно ли е?

Навремето, когато точно преди концерт дигитално-вербалният преобразувател на нашия певец Frank се повреди за първи път, едва намерихме един глухоням компютърен инженер, на всичкото отгоре французин. Оттогава Frank пее със специално, неутрализиращо ултразвуците нано-чене, като „р”-тата му се буферират и коригират няколко милисекунди, преди да ги изрече, но ето че пРРРРоблемът все още се усеща от набитото ухо(((.

– Как се справяхте с “неразбирането” на иронията ви? В коментарите на нашия сайт заради логото ви обявиха за фашисти? Това ли е най-голямата глупост, която сте чели за себе си?

Никой не ни е обявявал, някой просто се е зачудил. То не е глупост, а просто ултракъса асоциативна верига. Не правим проблем за дреболии. Пък и логото ни постоянно се ъпдейтва. Догодина ще сложим фаравахар, та да ни помислят за зороастрийци.

– Мислили ли сте подобно на Magma и разни блек/фолк метъл банди да пеете на несъществуващ, измислен от вас език? Как би звучал той, ако го има?

А, добрутро. Frank поначало пише текстовете на свой собствен двоичен код (само със символите 6 и 9), но се налага да ги адаптираме, тъй като звучат леко скучновато. Ето например припева на прочутия ни хит R’N'R of Death:
666 666 666 666 69 69 69 69
6666666699999999 6666666699999999
666 666 666 666 69 69 69 69
6666666699999999 666!!!

Съгласете се, че за цял албум омръзва. Иначе, бидейки група от бъдещето, ние така и така понякога пеем на несъществуващ език – българския. Сигурно няма да ви е приятно да го чуете, но след Края на света вавилонското недоразумение ще бъде изгладено и човечеството ще заговори на едно-единствено универсално наречие – латинглиш, смесица от рапърски уличен сленг и книжовен латински. Знаем го от първа ръка…

– Каква е истината за онези години от историята ви, в които не можехте да ползвате името си?

Възкръсналият след Апокалипсиса Александър Сергеевич Пушкин осъди нашия гуру Frank за правата върху името Малки трагедии. Трябваше да го поканим за бас китарист, та да миряса, но той продължи да ни изнудва, тъй като искаше да пише и текстовете. Накрая се наложи да му помогнем да възкръсне повторно, а ние ребрандирахме бандата на латинглиш и с някои правописни грешки.

Back 2 ARTICLEZ / Обратно към ВРЕЛИ-НЕКИПЕЛИ

OFFICIAL WEB SITE OF DA SMALL STRAGOEDIAZ
®©2012 This website is created by Maslev & Manolov and edited by Manolov.
Този сайт е направен по дизайн на Маслев и Манолов и под редакцията на Манолов.

canadian pharmacy Refill Services canada pharmacy [[\ order stromectol a large product list.